Vores politik i Sydhavnen

Enhedslisten Sydhavnens egen valgfolder til kommunalvalget i 2013 kan du læse hér.

Enhedslisten Københavns valgfolder til kommunalvalget i 2013 kan du læse her

Enhedslisten Sydhavnens egne valgbrochurer “2450 Sydhavnen … forever” og “ ... en ny by 2450 Sydhavnen” fra kommunalvalgkampen i 2009 kan downloades i pdf-format. – Det samme gælder Enhedslisten Københavns brochure “Garanti for et rødt København”

Grønt nok til alle

Sydhavnen er Københavns grønneste bydel, og derfor også et af de bedste steder at bo og vokse op.
Men nogle af de dejligste grønne områder har i mange år været truet. Mosen og Stejlepladsen på Karens Mindeområdet er udlagt til bolig- og plejehjemsbyggeri, og det meste af Tippen er stadig i kommuneplanen markeret som kommende boligområde.
Enhedslisten er det eneste parti på Rådhuset, der har forsøgt at få stederne sikret som grønne områder og støttet den bevaringsplan, som “Det Grønne Knæ” har udarbejdet. Ikke alene for Sydhavnens skyld, men fordi de enestående naturområder er værdifulde for hele Storkøbenhavns befolkning.
Selvfølgelig skal der være pleje- og aflastningsboliger, dagcenter og genoptræningsfaciliteter i bydelen, men det er lokale forslag, der skal bestemme placeringen. Vi får af og til den grimme tanke, at plejeboliger bliver brugt til endeligt at få has på modstanden mod at få bebygget naturområdet ved Mosen.
Hvis du vil vide mere om Enhedslisten Københavns politik kan du læse meget mere hér: kbh.enhedslisten.dk

BilagStørrelse
A4_KV2009_Sydhavn_forever.pdf741.82 kB